Weekly wednesday may 2012

From VoidWarranties - Hackerspace Antwerp, Belgium
(Difference between revisions)
Jump to: navigation, search
(rewrite)
Line 13: Line 13:
 
}}
 
}}
 
{{AgendaPoints
 
{{AgendaPoints
|points=* Boekhoudstaregie: Voorstel om de verantwoordelijkheid voor de boeken laten rouleren per kwartaal (5-6 personen in de ring).
+
|points=
* wat is er deze maand weer ten goede aan de infrastructuur veranderd? HW en SW een update
+
* Boekhouding
* Lets activering (2-3 personen in de ring voor opvolging) maar, we zijn vertrokken!
+
** Huidige problemen
* openen en sluiten: optimaliseren wie een code heeft
+
*** ontransparant: niemand weet er eigenlijk iets van
* voorstel om meer met een werkgroepenstructuur en duidelijke verantwoordelijke aanspreekpersonen rond themas te werken:
+
*** we hebben niet echt een zicht op onze rekening
** contact met jeugdhuis en de buurt
+
*** lagg: voor er facturen worden terugbetaald
** financien
+
*** single points of failure: sommige essentiele zaken zijn enkel geweten door één enkele persoon. Als deze wegvalt zitten we klem
** infrastructuur
+
*** we houden niet bij wat we uit josto naar beneden halen
** workshops hosten
+
*** We hebben geen zicht op onze stock
* overenginneering: wat kan en wat kan niet, waar blijf je af en waarvan niet. Een eenduidig beleid rond de basisinfrastructuur opstellen, wat werkt werkende houden en wat stuk is herstellen op de meest eenvoudige manier, afwegingen tussen efficiëntie/performantie/eenvoud.
+
** '''Voorstel: een werkgroep opzetten voor de boekhouding'''
"I know engineers, they like to change things." (McCoy)
+
*** Omdat niet iedereen in boekhouding is geïnteresseerd
* sleuteldragers: wie heeft 'n sleutel/code, wie niet.
+
** '''Voorstel: tracking verbeteren'''
** dienen sleuteldragers frequent in de space te zijn/niet?
+
*** Wanneer we drank halen wordt dit appart geregistreerd
*** momenteel is voornamelijk Ivo frequent in de space om de deur open te doen/te sluiten, maar we kunnen hem niet blijven constant lastig vallen. Redundantie zou hier niet mis zijn ;-).
+
*** Alles altijd tikken
** welke criteria zijn er voorzien om een sleutel te krijgen?
+
**** Niet alle dranken staan in het cashregister
* en natuurlijk ook nog ...
+
**** Cashregister werkt soms niet
 +
***** Hoe voorkomen we downtime
 +
***** procedure afspreken voor als het down is
 +
*** '''Voorstel: alle drank dient onmiddelijk betaald te worden (=> niet poefen)'''
 +
*** '''Voorstel: Kas regelmatig tellen (=> hoe vaak? Door wie? Werkgroep?)'''
 +
** '''Voorstel: verantwoordelijkheid voor de boeken laten rouleren per kwartaal'''
 +
*** In het begin zou de werkgroep dit samen uitzoeken hoe het gedaan moet worden, en na verloop van tijd doorgeven
 +
*** => Puntje voor de volgende vergadering
 +
* infrastructuur
 +
** Network
 +
*** Briefing (Yvan / Job)
 +
*** Huidige problemen
 +
**** Een deel van het netwerk (het wired) zit achter ons NAT, een ander deel (wireless) niet
 +
**** Interne DNS is down
 +
**** Algemene onbetrouwbaarheid door de constante verandering 
 +
*** Wat is het doel, hoe willen we het uiteindelijk hebben?
 +
*** '''Is er hiervoor een werkgroep nodig?'''
 +
** Barputer: korte briefing (Q)
 +
** beleid rond de basisinfrastructuur
 +
***''' Voorstel: een policy die bepaalt wie waar aan mag zitten?'''
 +
*** Wat beschouwen we als basisinfrastructuur?
 +
**** Voorstel: Stroom, kookgerief, licht, netwerktoegang, are we open
 +
* physical acces
 +
**Huidige problemen
 +
*** we vertrouwen hiervoor vooral op Ivo
 +
*** Maar: vier personen hebben de code (Ivo, Koen, Koert, Job)
 +
** '''eventuele herallocatie van deze vier plaatsen'''
 +
*** waar houden we hiervoor rekening mee? (hoe vaak je aanwezig bent)  
 +
*** welke criteria zijn er voorzien om een sleutel te mogen krijgen?
 +
* contact met jeugdhuis en de buurt
 +
* Lets (Ivo)
 +
** activering (2-3 personen in de ring voor opvolging) maar, we zijn vertrokken!
 +
* Er zijn de laatste tijd minder workshops
 +
** Do we care?
 +
**If we do: wat doen we er aan?
 
}}
 
}}
 
{{MeetingNotes}}
 
{{MeetingNotes}}
  
 
{{EventImages}}
 
{{EventImages}}

Revision as of 02:20, 26 May 2012

Note: this article is about a passed event.

Weekly wednesday may 2012
Recurring event
Superhero meeting.jpg
From 2012/05/30 07:30:00 PM
to 2012/05/30 09:30:30 PM
Presenters (1):
User:Ivom
Attendees (3):
Tom, Yvanj, Kefcom
Type:
WeeklyWednesday
Category:
Misc
Location:
Den Bunker

Herrystraat 22, Deurne, Belgium

Cost:
0


Agenda points

Meeting notes

Join note taking during the meeting: http://piratepad.be/p/VoidWarranties



Personal tools
Namespaces
Variants
Actions
Navigation
Toolbox
Content Creation
Belgian Spaces