Monthly Meeting september 2012

From VoidWarranties - Hackerspace Antwerp, Belgium
(Difference between revisions)
Jump to: navigation, search
(Mitch Altman)
 
(6 intermediate revisions by 2 users not shown)
Line 12: Line 12:
 
|Attendees=berz, Yashiko, Kefcom, Tom, Warddr, User:Ivom, User:Franky,  
 
|Attendees=berz, Yashiko, Kefcom, Tom, Warddr, User:Ivom, User:Franky,  
 
}}
 
}}
{{AgendaPoints
+
 
|points====Mededelingen===
+
==Mededelingen==
 
* We hebben terug VoidWarranties stickers, bedankt Franky!
 
* We hebben terug VoidWarranties stickers, bedankt Franky!
 
* Er is geen tekort aan toetsenborden en muizen meer, bedankt Kevin!
 
* Er is geen tekort aan toetsenborden en muizen meer, bedankt Kevin!
Line 43: Line 43:
 
*** eventueel alle eten bewaren in tuperware dozen  
 
*** eventueel alle eten bewaren in tuperware dozen  
 
* We hebben lang zonder Mate gezeten omdat Hans, onze vaste leverancier, niet kon leveren. Kevin hem uiteindelijk zelf in Duitsland gaan halen. De prijs is dezelfde als bij Hans. De volgende keer dat er Mate nodig is zullen we eerst beroep doen op Hans, kan deze nog steeds niet leveren gaan we hem terug zelf halen.
 
* We hebben lang zonder Mate gezeten omdat Hans, onze vaste leverancier, niet kon leveren. Kevin hem uiteindelijk zelf in Duitsland gaan halen. De prijs is dezelfde als bij Hans. De volgende keer dat er Mate nodig is zullen we eerst beroep doen op Hans, kan deze nog steeds niet leveren gaan we hem terug zelf halen.
* We hebben terug veel junk in de space. [[Container_park_run_1.1]] is dus nodig.
+
* '''We hebben terug veel junk in de space. [[Container_park_run_1.1]] is dus nodig.'''
 
* Het is achteraan in de space moeilijk om de bel te horen, zeker als de CNC aan staat. Ideeën zijn welkom op de wiki pagina: [[Doorbell]].
 
* Het is achteraan in de space moeilijk om de bel te horen, zeker als de CNC aan staat. Ideeën zijn welkom op de wiki pagina: [[Doorbell]].
 
* Er was beslist dat het materiaal van ex-leden en niet-leden weg moet. Dit komt vooral neer op het fotografie gerief in de doka. Quentin had hiervoor contact met Alex, die zei dat al dat gerief van de hackerspace was. We kunnen er dus mee doen wat we willen. Het gerief zal dus op de "als niemand dit wil hebben doen we het naar het containerpark" hoop komen.
 
* Er was beslist dat het materiaal van ex-leden en niet-leden weg moet. Dit komt vooral neer op het fotografie gerief in de doka. Quentin had hiervoor contact met Alex, die zei dat al dat gerief van de hackerspace was. We kunnen er dus mee doen wat we willen. Het gerief zal dus op de "als niemand dit wil hebben doen we het naar het containerpark" hoop komen.
 +
* Veiligheid
 +
** EHBO kist is aangevuld.
 +
** Branddeken is opgehangen
 +
** Brandblusser is in orde
 +
* Workgroup finances
 +
** We stappen over naar ING bank
 +
** Er is een volmacht voor Job & Ward
 +
 +
==Agenda==
 +
 +
=== Mededelingen overlopen ===
  
 
=== FOSDEM ===
 
=== FOSDEM ===
Line 84: Line 95:
 
Verder dient er beter gecommuniceerd te worden over onze sleutelbos. Als iemand anders deze heeft (bv: toen Ivo op vakantie was) dient dit duidelijk meegedeeld te worden en dient deze persoon bereikbaar te zijn (zichtbaar telefoonnummer op malman, ...).
 
Verder dient er beter gecommuniceerd te worden over onze sleutelbos. Als iemand anders deze heeft (bv: toen Ivo op vakantie was) dient dit duidelijk meegedeeld te worden en dient deze persoon bereikbaar te zijn (zichtbaar telefoonnummer op malman, ...).
  
=== Voidcon 2013 ===
+
==== Voidcon 2013 ====
 
* '''Gaan we nog iets doen in de zomer?'''
 
* '''Gaan we nog iets doen in de zomer?'''
 
** een Voidcon zoals gewoonlijk
 
** een Voidcon zoals gewoonlijk
Line 90: Line 101:
 
** Voidcon niet organiseren, maar alles geven voor [https://ohm2013.org/ OHM 2013]. Het is de bedoeling om met de andere Belgische hackerspaces [https://ohm2013.org/wiki/Village:Belgian_hackerspaces een village te bouwen]. Praktische plannen vind je [https://hackerspace.be/The_Next_Camp hier]
 
** Voidcon niet organiseren, maar alles geven voor [https://ohm2013.org/ OHM 2013]. Het is de bedoeling om met de andere Belgische hackerspaces [https://ohm2013.org/wiki/Village:Belgian_hackerspaces een village te bouwen]. Praktische plannen vind je [https://hackerspace.be/The_Next_Camp hier]
 
* '''Wie wil hiervoor in de werkgroep zitten die dit organiseert?'''
 
* '''Wie wil hiervoor in de werkgroep zitten die dit organiseert?'''
}}
+
 
 
{{MeetingNotes}}
 
{{MeetingNotes}}
 +
Dit is een overzicht van wat besproken werd. Mededelingen werden niet in het verslag gezet, aangezien deze al op deze pagina staan. Uitzondering: indien een mededeling nieuwe informatie of besluiten tot gevolg had staan deze hier.
 +
 +
===Stockage materialen===
 +
* Voorstel is om meerdere materialen in grotere 'ikea' bakken te stoppen
 +
* Dit houd in dat er een keer naar Ikea moet gegaan worden om de nodige bakken aan te schaffen.
 +
* Een wiki zou handig zijn?
 +
 +
===Veiligheid===
 +
*De EHBO kist is uitgerust met alle nodige materiaal, en staat bovenop de boekenkast
 +
*Alsook is er een branddeken voorzien.
 +
*De brandblussers zijn gekeurd en up-to-date. (Houdbaar tot medio 2015)
 +
 +
===Financien===
 +
*Overstap wordt momenteel gemaakt van Argenta naar ING.
 +
*Dit om meerdere logistieke redenen.
 +
*We laten die rekening bij Argenta nog wel een jaartje open om zeker te zijn dat we geen betalingen missen.
 +
*Verdere uitwerking inzake volmachten/gebruikers/etc is algemeen aanvaard.
 +
 +
===Fosdem===
 +
* Het idee was om een standje op te zetten op FOSDEM
 +
* We gaan dit voor FOSDEM 2013 niet doen
 +
* Toch kunnen we onze space hier promoten
 +
** Eventueel kunnen we helpen met bitenight Brussel.
 +
** aanwezig zijn op FOSDEM met space tshirts en flyers / stickers uitdelen.
 +
 +
===Artwork===
 +
* Designs worden op de wiki uitgewerkt.
 +
** Iedereen die zich geroepen voelt om bij te dragen voor een ontwerp.
 +
** Bij meerdere designs kan er gestemd worden op de te gebruiken design.
 +
** Wordt gecoördineert door Kristel
 +
** Op de meeting van eind november worden de designs aangeleverd ter stemming. (om op shirts / flyers te printen)
 +
* Stempel
 +
** De mogelijkheid bestaat om zelf een stempel te maken. Alle materialen zijn voorhanden in de space.
 +
* T-shirts
 +
** We moeten nieuwe t-shrits hebben
 +
** Deze keer best niet heel goedkoop
 +
** Op de meeting van eind november worden de designs aangeleverd ter stemming. (om op shirts / flyers te printen)
 +
* Flyers
 +
** Eventueel laten we deze ook maken
 +
 +
===Ubuntu Release Party===
 +
* Hier  staat nog geen vaste datum op.
 +
* Ward gaat over de exacte datum nog contact opnemen met de mensen van ubuntu.be
 +
* Verwacht aantal mensen: 20 à 30 man.
 +
* Een idee is om dit in Josto door te laten gaan. (probleem met ruimte in onze space)
 +
* De planning moet met Josto opgenomen worden. Gevaar bestaat dat Josto's agenda niet vrij is. (snel handelen is de boodschap)
 +
* Q controleert of we dit boven mogen doen. (we vragen 3 of 10 november)
 +
 +
===Lasercutter===
 +
* Dit project neemt veel plaats in.
 +
* Voorlopig is er nog geen zicht op iets werkbaars.
 +
* Bram geeft aan dat er nog gepraat word over de levensvatbaarheid van dit project.
 +
* '''Tegen volgende meeting word er een uitgewerkt plan verwacht ivm dit project.'''
 +
* '''Is er geen plan, word er aangenomen dat er niet aan dit project word gewerkt/niet levensvatbaar is en dus mag worden weggegooid.'''
 +
 +
===Mitch Altman===
 +
* Hij word van 22 november tot 3 december in Belgie verwacht.
 +
* Planning
 +
** wo 28/11 (namiddag): soldeerworkshop in VW voor kids
 +
** wo 28/11 (avond): avond met Mitch
 +
** do 29/11: bezoek aan de open garage van A. Liekens in Borsbeek
 +
** vr 30/11: Mogelijk bezoek aan de hackerspace in Heerlen of Den Haag
 +
** za 1/11: workshop VW
 +
** zo 2:/11 Mogelijk bezoek aan de hackerspace in Heerlen of Den Haag
 +
* Vragen van VW aan Mitch.
 +
** Contact opgenomen met Brussel/Gent?
 +
** Crashplace(s) voorzien?
 +
* Kristel geeft morgen deze planning alsook onze vragen, aan Mitch door.
 +
* Kidsworkshop
 +
** Hier is het plan om de kinderen/neefjes van de leden/buren aan te spreken.
 +
** Het is niet nodig om de naburige scholen aan te spreken.
 +
** Minimumleeftijd is ong 7-8 jaar. Geen max leeftijd.
 +
** €5 voor deelname + aankopen kitjes (tussen 10 en 30 EUR)
 +
** er wordt een wikipagina's voorzien in zowel het Engels als het Nederlands.
 +
** Reservaties kunnen via de mailinglijst afgehandeld worden.
 +
** Wie eerst inschrijft op de wiki heeft een plaats.
 +
** Dit gaat door tot het max aantal is gehaald.
 +
 +
===Mailinglijst===
 +
* Deze is onlangs weer neer gegaan.
 +
* Algemeen word goedgekeurd om de lijst zelf te hosten.
 +
* '''Volgende vergadering worden hierover voorstellen besproken.'''
 +
 +
===Sleutels===
 +
* Overleg plegen met Muggenberg om een goede werking te bekomen
 +
 +
===VoidCon 2013===
 +
* Op de wiki projectpagina aanmaken en zij die willen, schrijven mee in.
 +
* We gaan zeker niet zo grootschalig als de vorige organiseren
 +
* Geinteresseerden: Kevin, Tom V, Bram, Peter, Ward
 +
* VoidCon niet organiseren tegelijk met Ohm2013. (31 juli - 4 aug)
 +
 +
===OHM kamp in Nederland===
 +
[[https://ohm2013.org de website]]
  
 
{{EventImages}}
 
{{EventImages}}

Latest revision as of 22:21, 28 September 2012

Note: this article is about a passed event.

Monthly Meeting september 2012
The monthly event to speak up, tune our collective musing and introduce change of course. Non-members are always welcome to this event.
Superhero meeting.jpg
From 2012/09/26 08:00:00 PM
to 2012/09/26 09:00:00 PM
Presenters (1):
berz
Attendees (7):
berz, Yashiko, Kefcom, Tom, Warddr, User:Ivom, User:Franky
Type:
WeeklyWednesday
Category:
Misc
Location:
Den Bunker

Herrystraat 22, Deurne, Belgium

Cost:
0


Contents

Mededelingen

Agenda

Mededelingen overlopen

FOSDEM

Er was het idee om in samenwerking met andere Belgische spaces een standje op FOSDEM op te zetten. Als we hiermee door willen gaan moeten we in gang schieten om het nu te beginnen te organiseren, anders kunnen we het maar best tot volgend jaar laten.

Ubuntu release party

Lasercutter

Mitch Altman's visit

Mitch Altman is in oktober in België

Mailinglijst

Sleutels

Situatie op die moment: We kunnen zelfstandig de hackersspace openen. Hiervoor hebben somige leden een persoonlijke code die het alarm afzet. Er zijn tegenwoordig genoeg leden met een dergelijke code om het openen en afsluiten vlot te laten verlopen.

Hierbovenop moet men nog de sleutels hebben. Op dit moment zijn er twee sleutelbossen: onze eigen bos, en de bos van Josto (waar we onder vallen).

We hebben de opmerking gekregen dat nu we een eigen bos hebben we dienen te gebruiken, en niet die van Josto gaan halen in het klooster. Onze eigen sleutelbos ligt op dit moment kan tegenwoordig bij Ivo worden afgehaald, die van de leden het dichtste bij de space woont.

Anderzijds komt het voor dat wij willen opendoen maar voor een gesloten poort zijn, terwijl de sleutels niet in het klooster liggen.

Er zouden duidelijke afspraken gemaakt moeten worden met Muggenberghof en het jeugdhuis om dit soort misverstanden te vermijden. Dit wordt besproken op de volgende Muggenberghof vergadering waar Job en Ivo naar toe gaan. Wat zijn onze wensen hieromtrent?

Verder dient er beter gecommuniceerd te worden over onze sleutelbos. Als iemand anders deze heeft (bv: toen Ivo op vakantie was) dient dit duidelijk meegedeeld te worden en dient deze persoon bereikbaar te zijn (zichtbaar telefoonnummer op malman, ...).

Voidcon 2013

Meeting notes

Join note taking during the meeting: http://piratepad.be/p/VoidWarranties

Dit is een overzicht van wat besproken werd. Mededelingen werden niet in het verslag gezet, aangezien deze al op deze pagina staan. Uitzondering: indien een mededeling nieuwe informatie of besluiten tot gevolg had staan deze hier.

Stockage materialen

Veiligheid

Financien

Fosdem

Artwork

Ubuntu Release Party

Lasercutter

Mitch Altman

Mailinglijst

Sleutels

VoidCon 2013

OHM kamp in Nederland

[de website]



Facts about Monthly Meeting september 2012RDF feed
Has CategoryMisc  +
Has Void orgtrue  +
Has attendeeBerz  +, Yashiko  +, Kefcom  +, Tom  +, Warddr  +, Ivom  +, and Franky  +
Has attendee amount7  +
Has cost0  +
Has descriptionThe monthly event to speak up, tune our collective musing and introduce change of course. Non-members are always welcome to this event.
Has end date26 September 2012 21:00:00  +
Has event typeWeeklyWednesday  +
Has locationDen Bunker  +
Has presenterBerz  +
Has presenter amount1  +
Has start date26 September 2012 20:00:00  +
Personal tools
Namespaces
Variants
Actions
Navigation
Toolbox
Content Creation
Belgian Spaces