Infosessie verhuis Boomgaardstraat

From VoidWarranties - Hackerspace Antwerp, Belgium
Revision as of 04:42, 20 December 2014 by Franky (Talk | contribs)
Jump to: navigation, search

Note: this article is about a passed event.

Infosessie verhuis Boomgaardstraat
Een infosessie rond de practicalities van een verhuis; met toelichting van het financieel plan. Gelieve vragen aan te vullen op deze pagina.
Event.png
From 2013/05/18 02:00:00 PM
to 2013/05/18 04:00:00 PM
Presenters (1):
Warddr
Attendees (1):
Yvanj
Type:
Meeting
Category:
Infrastructure
Location:
Den Bunker

Herrystraat 22, Deurne, Belgium

Cost:
0


Contents

Agenda points

Meeting notes

Join note taking during the meeting: http://piratepad.be/p/VoidWarranties

Vragen

Oplevering cijfermateriaal ter controle van de berekeningen

Ik zou graag al het gebruikte cijfermateriaal nakijken om een idee te hebben van hoe de vermelde cijfers tot stand gekomen zijn. Indien daar privacyproblemen rond zijn dienen deze geanonimiseerd te worden. Het kan handig zijn deze al voor zaterdag te hebben om de load op die dag zelf te verminderen.

Sam: Ik heb die papieren van de vorige jaarafrekening van Gilbert, ik zal eens zien of ik deze nog terugvind.

"Met de opgelijstte verhoogde inkomsten komen we op een negatief saldo van €14,12/maand"

Dit is iets wat mij zorgen baart; er wordt een duidelijk tekort aangehaald; en dit tekort is berekend op een verwachte huurinkomst van de garage. Op zich niets mis met een "verwachte inkomst", maar verwachtingen rond financiën komen speculatief over, wat mij een onaangenaam gevoel geeft bij een context van een tekort.

" - Als we het geld van de drank mee investeren: 14" en "- Als we enkel lidgelden gebruiken: 21 (dit is het streefdoel tegen december 2013)."

Hier wordt er vermeld dat we 14 lidgelden nodig hebben voor wat bij mij overkomt als uit de kosten raken. Momenteel hebben we 13 actieve leden, dus zouden we voor zover ik kan begrijpen niet uit de kosten komen. Ook is er een streefdoel opgesteld van 21 leden tegen december van dit jaar; december is slechts zeven maanden verwijderd, en tegen dan zouden we een groei moeten hebben van bijna 62% in ledenaantal. Gezien de recentelijke hoeveelheid activiteit en slacking dat er momenteel gebeurd rond het organiseren van evenementen en andere constructies om nieuwe leden te trekken lijkt dit een zeer moeilijk haalbare doelstelling.

Eenmalige kosten

Ook behoort er een oplijsting van de eenmalige kosten die betaald moeten worden ook tot de berekening; concreet zoek ik informatie over de volgende kosten:

Reserve

Hoeveel bedraagt de huidige reserve, en hoeveel plannen we daarvan te investeren in de verhuis, en hoe gaan we deze plannen opvolgen/controlleren?

Momenteel lijkt het dat er een verlies zal gedraaid worden in een beginperiode; hoe lang mag deze periode duren, en wat als dit niet gehaald word? Er komt vanuit verscheidene hoeken dat we risico's moeten nemen om vooruit te raken, maar hoe groot zijn de risico's, en wat zijn de gevolgen als het misloopt. Het kan misschien interessant zijn om een overzicht op te stellen van de dingen dat er mis kunnen gaan in combinatie met wat de gevolgen daarvan kunnen zijn, zodat als er dingen mislopen dat daar spoedig en correct naar gehandeld kan worden.

Dingen waar ik onder andere aan dacht:

Hoeveel reserve gaan we over houden uiteindelijk?

Lopende projecten

In welke mate gaat het vereiste budget invloed hebben op de budgettering van de lopende projecten, met in het bijzonder de Belgian Village op OHM2013? Er was vermeld op Monthly_Meeting_march_2013 dat er een budget vrijgemaakt werd van EUR 125, maar als er budgetnood was dat de deelnemers dit budget moeten vergoeden. Concreet zou ik graag hebben dat als dit besluit gevolgd wordt dat de deelnemers die hier bedoeld worden een overeenkomst sluiten met de VZW dat dit betaald gaat worden, met duidelijkere condities rond wat "indien nodig" betekend en wanneer de periode begint dat de space hierop aanspraak kan maken, en welke de uiterste datum is waarop dit kan gebeuren om zo zekerheid te voorzien voor de personen dat dit eventueel moeten betalen. Ook zou ik graag een duidelijkere definitie hebben van "deelnemers" - zijn deelnemers alle personen die lid zijn van VoidWarranties en naar OHM gaan? Of zijn dat de mensen die zich engageren voor het beheer en de organisatie van de Belgian Village vanuit VoidWarranties?


ICE

Wat als het misgaat?


Facts about Infosessie verhuis BoomgaardstraatRDF feed
Has CategoryInfrastructure  +
Has Void orgtrue  +
Has attendeeYvanj  +
Has attendee amount1  +
Has cost0  +
Has descriptionEen infosessie rond de practicalities van een verhuis; met toelichting van het financieel plan. Gelieve vragen aan te vullen op deze pagina.
Has end date18 May 2013 16:00:00  +
Has event typeMeeting  +
Has locationDen Bunker  +
Has presenterWarddr  +
Has presenter amount1  +
Has start date18 May 2013 14:00:00  +
Personal tools
Namespaces
Variants
Actions
Navigation
Toolbox
Content Creation
Belgian Spaces